کتاب صوتی بازاریابی یعنی این
کتاب بازاریابی یعنی این (This Is Marketing)، دربارهٔ بازاریابی استراتژیک و رویکردهایی که برای جذب مشتریان با کیفیت و ایجاد ارزش برای آنها استفاده میشود، صحبت میکند.
در این کتاب، نویسنده به بررسی مفاهیم اصلی بازاریابی، مانند تعریف مشتریان، تعیین بازار هدف، برندسازی، تبلیغات و فروش پرداخته است. او نشان میدهد که چگونه با استفاده از تکنیکهای جدید بازاریابی مانند تبلیغات دهان به دهان، تأثیرگذاری در شبکههای اجتماعی و ارائه خدمات بهتر میتوان به رشد کسبوکار کمک کرد.
کتاب بازاریابی یعنی این با فرض کاربردی و عملی نوشته شده است و به کسبوکارها و بازاریابان کمک میکند تا بهترین رویکردهای بازاریابی را برای رشد و پیشرفت کسبوکارشان پیادهسازی کنند.
نویسنده کتاب، ست گادین، به مفهوم “توجه” و نحوه جلب توجه مخاطبان در بازاریابی بسیار تأکید دارد و نشان میدهد که چگونه میتوان نحوهی ارائه محصول به جهان را از ابتدا شکل داد، تا به طور معناداری با مخاطبان ارتباط برقرار نمود.
او معتقد است که بازاریابی نه تنها یک فرآیند تجاری است، بلکه به عنوان یکی از شیوههای ارتباطی در جامعه و فرآیندی برای ایجاد تغییر در جوامع و مجتمعها نیز شناخته میشود.
این اثر به شما کمک میکند تا نگرش خود را نسبت به بازاریابی تغییر دهید، تا بتوانید همگان با تحولات و عصر دیجیتال بازاریابی، در مسیر صحیح حرکت کنید.
در کل، این اثر یک کتاب ارزشمند برای هر کسی است که به دنبال فهم بهتر مفاهیم و تکنیکهای بازاریابی استراتژیک است.
کتاب بازاریابی یعنی این در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات پورتفولیو (Portfolio)، منتشر شده است، و جزء پرفروشترین کتابهای وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز میباشد.
موضوع کتاب بازاریابی یعنی این
در کتاب بازاریابی یعنی این نویسنده به خوانندگان خود نشان میدهد که بازاریابی چگونه به معنای خلق ارزش برای مشتریان است و باید به عنوان یک هنر و علم تلقی شود که در آن روی تأثیرگذاری در افراد تمرکز دارد.
این کتاب به دو بخش تقسیم شده است. بخش اول به بررسی اصول اساسی بازاریابی میپردازد، از جمله نحوه تشخیص مخاطبان هدف، تعریف یک پوزیشن منحصر به فرد برای محصول یا خدمات و نحوه ارائه پیامهای بازاریابی است.
در بخش دوم کتاب، نویسنده به توضیح روشهای مختلف بازاریابی میپردازد که شامل بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی شبکهای، بازاریابی تلفنی و دیگر روشهای بازاریابی است.
از دیگر موضوعاتی که در این کتاب مورد بحث قرار میگیرد، میتوان به تاثیرگذاری بازاریابی بر روی جامعه، اثراتی که بازاریابی در جامعه ایجاد میکند و نیز نحوه ارتباط با مشتریان اشاره کرد.
کتاب بازاریابی یعنی این با بهرهگیری از مثالهای واقعی و تجربیات شخصی نویسنده اثر، به خوانندگان کمک میکند تا به نحوی خلاقانه و موثر در بازاریابی عمل کنند و توانایی جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی را داشته باشند.
ست گادین در کتاب بازاریابی یعنی این سعی کرده است که به خوانندگان خود، فلسفه جدید بازاریابی را نشان دهد. او بازاریابی را مشابه با بستهای برای ایجاد تغییر در فرهنگ مصرف، ایجاد تفاوت، و ایجاد ارزش برای مشتریان میداند.
درباره نویسنده کتاب بازاریابی یعنی این
ست گادین (Seth Godin)، چهرهی سرشناس در زمینه بازاریابی و نویسندگی است. او در سال ۱۹۶۰ در نیویورک متولد شده و در دو رشته علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس (Tufts) تحصیل کرده است.
ست گادین، مدرک MBA را از دانشگاه استنفورد (Stanford)، دریافت نموده است و در حوزه تبلیغات اینترنتی فعالیت دارد. او موسس شرکت یویودین (Yoyodyne) است که در زمینه تبلیغات و بازاریابی اینترنتی فعالیت میکند.
ست گادین به عنوان یک مشاور بازاریابی برای شرکتهای بزرگی همچون یاهو، مایکروسافت، ایبیایم و دیگران فعالیت کرده است. او همچنین نویسندهی بیش از ۲۰ کتاب در حوزه بازاریابی، کارآفرینی و رهبری است.
وبسایت گادین (Sethgodin.com)، یکی از محبوبترین و پربازدیدترین وبسایتهای در زمینه بازاریابی و رهبری در سطح جهان است. او همچنین عضوی از تالار مشاهیر بازاریابی میباشد و به عنوان یکی از برترین سخنرانان و مشاوران بازاریابی شناخته میشود.
ست گادین با تمرکز بر مفاهیم نوآوری، بازاریابی دیجیتال و ساختار کسبوکارهای جدید، به عنوان یکی از مربیان و مشاوران برتر در این زمینهها شناخته میشود. او در مقالات و کتابهای خود به بررسی مفاهیمی مانند تحولات صنعتی، ایدهپردازی، توسعه کسبوکار، بازاریابی سوزنی و بازاریابی دیجیتال پرداخته است.
از جمله کتابهای معروف ست گادین میتوان به کتاب گاو بنفش (Purple Cow)، کتاب قبایل (Tribes)، کتاب مهره حیاتی (Linchpin)، کتاب شیب (The Dip) و کتاب بازاریابی اجازهای (Permission Marketing)، اشاره کرد.
مباحث کتاب بازاریابی یعنی این
کتاب بازاریابی یعنی این با هدف اصلی برانگیختن تفکر خلاقانه و تغییر نگرش به بازاریابی است. نویسنده کتاب بر این باور است که بازاریابی موفق نیاز به خلق ارتباطات عمیق و ارائه ارزش واقعی برای مشتریان دارد و باید به عنوان یک فرآیند جامع تلقی شود که در آن ارتباطات بین انسانها محوریت دارند.
در ادامه به برخی از موضوعات مطرح شده در این کتاب اشاره میکنم:
- ارزشهای اصلی: در این کتاب بحث شده است که چگونه میتوان به کمک ارزشهای اصلی، یک محصول یا خدمات را به بازار عرضه کرد.
- مخاطبان و مشتریان: نویسنده درباره روشهایی که برای تعریف مخاطبان و مشتریان به کار میرود، صحبت میکند.
- پروموشن: در این کتاب بحث شده است که چگونه میتوان از ابزارهای پروموشنی مختلف مانند تبلیغات، رویدادها، فروش و … برای جذب مشتریان استفاده کرد.
- محتوا: در این کتاب به اهمیت محتوا و نحوه تولید و ارائه آن به مشتریان پرداخته شده است.
- بازاریابی دیجیتال: در این کتاب به تکنیکهای بازاریابی دیجیتالی مانند بازاریابی محتوا، تبلیغات آنلاین، روابط عمومی آنلاین و … اشاره شده است.
- رسانههای اجتماعی: در این کتاب به رسانههای اجتماعی و روشهایی که میتوان از آنها برای بازاریابی استفاده کرد، پرداخته شده است.
- موفقیت در کسب و کار: در این کتاب به روشهایی که برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار به کار میرود، پرداخته شده است.
شناخت مشتری: در این کتاب به شناخت مشتری و نحوه استفاده از دادههای مشتریان برای بهبود تجربه آنها اشاره شده است. - برندینگ: در این کتاب به اهمیت برندینگ و نحوه ایجاد برند قوی برای کسب و کار پرداخته شده است.
- ارتباط با مشتریان: در این کتاب به ارتباط با مشتریان و نحوه ایجاد رابطهی دوسویه با آنها پرداخته شده است.
- مشارکت مشتریان: در این کتاب به اهمیت مشارکت مشتریان و نحوه جذب آنها برای شرکت در فعالیتهای بازاریابی پرداخته شده است.
- مدیریت زمان و منابع: در این کتاب به نحوه مدیریت زمان و منابع برای به دست آوردن نتایج بهتر در بازاریابی پرداخته شده است.
فصلهای کتاب بازاریابی یعنی این
کتاب بازاریابی یعنی این برای کسب و کارهایی است که میخواهند در بازار رقابتی موفق باشند. این کتاب شامل ۲۳ فصل میباشد که عناوین آنها به شرح زیر است:
- نه انبوه، نه هرزنامه.
- بازاریاب دیدن را یاد میگیرد.
- بازاریابها تفکر افراد را از طریق داستان تغییر میدهند.
- کوچکترین بازار قابل قبول
- در جستجوی بهتر
- فراتر از کالاها
- بوم رویاها و آرزوها
- جستجوی کوچکترین بازار پایدار
- افرادی مانند ما با کارهای مشابه
- اعتماد و تنش حرکت به جلو
- وضعیت، تسلط، و وابستگی
- طرح کسب و کار بهتر
- نمادها و زبان محلی
- با افراد مختلف، متفاوت رفتار کنید
- مراقبت از افراد درست
- قیمت یک داستان
- مجوز و قابل توجه بودن
- اعتماد به اندازه توجه کمیاب است
- قیف بازاریابی
- سازماندی و رهبری
- چند مطالعه موردی
- بازاریابی کار میکند، اکنون نوبت شماست
- بازاریابی برای مهمترین فرد
کتاب بازاریابی یعنی این مناسب چه کسانی است
- افرادی که تصمیم دارند به عنوان بازاریاب فعالیت کنند.
- افرادی که میخواهند بازاریاب استخدام کنند.
- افرادی که میخواهند راهبرد بازاریابی تعریف کنند.
- بازاریابهای که به دنبال ایدههای جدید هستند.
دیدگاهتان را بنویسید