کتاب صوتی فروشگاه آمازون
کتاب فروشگاه آمازون (Amazon)، در مورد کمپانی آمازون است که یکی از بزرگترین شرکت های دنیاست و ارزش این شرکت بیشتر از ارزش شرکت هایی مانند والمارت، نتفلیکس، تارگت، نایکی و کاستکو به همراه یکدیگر است.
در این کتاب، سوالاتی مطرح می شود که به دنبال راز موفقیت این شرکت هستند و نحوه اعمال این ایده ها در شرکت های دیگر در حوزه تجارت الکترونیک است. نویسنده کتاب، به شما نشان می دهد که چطور شرکت آمازون از ابتدای تاسیس خود، به دنبال تغییر در رویکرد های متداول صنعت خود بوده است.
آمازون نمونه بارزی از پایبندی به نوآوری بوده و با تحقیقات و بررسی های مداوم، بستری را برای تغییرات اساسی در روش های خریداری و فروش فراهم کرده است. این کتاب به بیش از دوازده زبان ترجمه شده است و به عنوان یک منبع ارزشمند برای کشف درس هایی که از رشد بی سابقه این شرکت باید یاد گرفت.
کتاب فروشگاه آمازون در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات کوگان پیج (kogan page)، عرضه گردید، که با استقبال بسیاری از علاقمندان به خردهفروشی و فروشگاههای آنلاین روبرو شد. همچنین نسخه دوم آن در نوامبر سال ۲۰۲۱، منتشر گردید.
موضوع کتاب فروشگاه آمازون
کتاب فروشگاه آمازون در مورد رویکردهای نوآورانه ای شرکت آمازون در زمینه تجارت الکترونیک در دنیا داشته است، صحبت میکند. این کتاب به بررسی مسیر موفقیت آمازون و نحوه یادگیری از تجربیات آن برای دیگر شرکتهایی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت میکنند، میپردازد.
نویسندگان کتاب، بررسیهایی در مورد اصلیترین عوامل موفقیت آمازون از جمله پایبندی به نوآوری، توانایی سرعت بخشیدن به تغییرات و بهبود مستمر رویکرد و روشها است. همچنین، نویسندگان به بررسی راهکارهایی که آمازون در مواجهه با چالشهایی مانند تغییرات اقتصادی و پایداری، به کار میبرد، میپردازند.
ارزش آمازون در حال حاضر، برابر با مجموع ارزش والمارت، هوم دیپو، کاسکو، سی.وی.اس، والگرینز، تارگت، کرو ِگر، بستبای، نوردسترام، جی.سی.پنی و سییرز است، و موسس آن جف بزوس (Jeff Bezos)، به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا شناخته میشود. او نشان دادهاست که اهداف بلندمدت بسیاری برای فروشگاه آمازون دارد و هرگز نگران سودآوری ان نیست.
به طور کلی، کتاب فروشگاه آمازون به صورت جامع و به روز، به بررسی تحولات و تغییراتی که در صنعت تجارت الکترونیک در حال رخ دادن هستند، میپردازد. همچنین، در این کتاب به همگرایی خرده فروشی فیزیکی و دیجیتال، اقتصاد تجارت الکترونیک و پایداری و همچنین تأثیرات سیاستهای آینده پرداخته شده است.
درباره نویسنده کتاب فروشگاه آمازون
ناتالی برگ (Natalie Berg)، یک تحلیلگر خردهفروشی و بنیانگذار NBK Retail است. او بیش از پانزده سال سابقهی ریاست تیم تحقیقاتی در شرکتهای تحلیلگر جهانی Planet Retail و Kantar را داراست.
همچنین، به عنوان یکی از سی فرد تأثیرگذار در صنعت خردهفروشی جهان، برگ در زمینههایی مانند ادغام خردهفروشی فیزیکی و دیجیتال، وفاداری مشتری، خردهفروشی تخفیفی، فروشگاه آینده و خردهفروشی بدون اصطکاک، تحقیقاتی گستردهای انجام داده است.
او یکی از سخنرانان کلیدی در این حوزه است و به عنوان متخصص رسانهای تلویزیون و رادیویی فعالیت میکند. نگاههایش درباره خردهفروشی در رسانههایی از جمله FT، Guardian، BBC، The Times و Retail Week منتشر شده است.
ناتالی برگ سالهاست که به خردهفروشان کمک میکند تا با غولهای خردهفروشی مانند والمارت و آمازون رقابت یا با آنها شراکت داشته باشند. او در لندن، انگلستان ساکن است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در تجارت بینالمللی از دانشگاه کانتیکت در آمریکا است و همچنین در دانشکده بازرگانی عالی در گرونوبل، فرانسه تحصیل کرده است.
مباحث کتاب فروشگاه آمازون
کتاب فروشگاه آمازون به مباحث مختلفی مانند ریشههای موفقیت آمازون، استفاده از دادهها و هوش مصنوعی در بهبود تجربه مشتری، و چگونگی رویارویی با چالشهایی مانند رشد سریع و تقاضای بالا و نحوه توسعه زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات جدید و متنوع به مشتریان پرداخته شده است. به صورت خلاصه مباحث مطرح شده در این کتاب عبارتند از:
- ریشههای موفقیت آمازون و رویکردهای آن به کسبوکار.
- استفاده از دادهها و هوش مصنوعی در بهبود تجربه مشتری.
- ساختار بنیادی کسبوکار آمازون و رویکردهایش در توسعه.
- استراتژیهای بازاریابی آمازون و رقابت با سایر رقبا.
- چگونگی رویارویی با چالشهایی مانند رشد سریع و تقاضای بالا.
- نحوه توسعه زیرساختهای لازم برای ارائه خدمات جدید و متنوع.
فصلهای کتاب آمازون
- دنیای آمازون
- مقدمهای بر راهبرد خردهفروشی
- تعریف و فاداری خریداران
- پایان خردهفروشی
- پایان تجارت الکترونیک خالص
- جاهطلبی آمازون در بازار مواد غذایی
- بازار مواد غذایی کامل
- برچسب اختصاصی
- فناوری و خردهفروشی
- هوش مصنوعی و صدا
- اتوماسیون دیجیتال و تجربه مشتری
- از معامله تا تجربه
- تحقق خردهفروشی
- زیرساختهای آخر
- جمعبندی
کتاب آمازون مناسب چه کسانی است
- افرادی که به دنبال دیدگاههای نوآورانه در بازاریابی اینترنتی هستند.
- افرادی که در صنعت تجارت الکترونیک فعال هستند.
- افرادی که به دنبال تحقیق در مورد فروشگاه آمازون هستند.
- افرادی که علاقمند به حوزه فروش آنلاین هستند.
دیدگاهتان را بنویسید