کتاب صوتی نسل چهارم بازاریابی
کتاب نسل چهارم بازاریابی (Marketing Four)، از جمله با ارزشترین منابع علمی در زمینه بازاریابی دیجیتال است، که توسط پدر علم بازاریابی نوین، فیلیپ کاتلر، نوشته شدهاست.
نویسنده کتاب، تا کنون پنجاه و هفت کتاب تالیف کردهاست و شناخته شدهترین اثر او تحت عنوان مدیریت بازاریابی (Marketing Management) جزء منابع دانشگاهی محسوب میشود، که در بسیاری از مراکز علمی تدریس میگردد.
این اثر در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ توسط انتشارات ویلی (wiley)، منتشر شدهاست، و علارقم کمک به خواننده برای درک اهمیت و ضرورت تحول بازاریابی سنتی به بازاریابی دیجیتال، چشم او را به روند تغییر در بازارهای آینده باز میکند.
موضوع کتاب نسل چهارم بازاریابی
کتاب نسل چهارم بازاریابی به بررسی روندهای نوظهور و ارزیابی روشهای جدید خرید مصرفکنندگان میپردازد، و راهبردهای لازم برای جذب مشتریان و حفظ آنها را ارائه میدهد.
در واقع، از آنجاییکه فناوریهای دیجیتال باعث تغییر رفتار مصرفکنندگان شدهاست، فلیپ کاتلر در این اثر به راهکارهای ضروری و چهارچوب مشخص برای بازاریابی در عصر دیجیتال میپردازد، و شگردهای که باعث بهبود تجربه مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار میشود را تشریح مینماید.
همچنین، دیگر مباحث مرتبط با تولید محتوا، بازاریابی همهکاناله، بازاریابی محتوا، و مدیریت ارتباط با مشتریان در کتاب نسل چهارم بازاریابی به صورت جامع توصیف شدهاست.
مباحث کتاب نسل چهارم بازاریابی
این اثر نشان میدهد که چگونه میتوان دیدگاههای جدید در بازاریابی دیجیتال را برای به کارگیری آنها آموخت، و فناوریهای دیجیتال چگونه باعث شدهاست که نحوه بازاریابی از حالت اختصاصی و فردی به حالت عمومی و اجتماعی تبدیل شود.
نویسنده در این اثر از ترکیب مباحث علمی و مثالهای به یاد ماندنی استفاده میکند تا مخاطب بیاموزد :
- نسل چهارم بازاریابی، هر برند را ویژگیهای انسانی ترکیب میکند.
- بازاریابی نسل چهارم، بر اساس مشارکت، گردشپول، پویایی اجتماعی و گفتگو است.
- فناوری دیجیتال، چگونه چشمانداز مصرفکننده را تغییر دادهاست.
- چرا روشهای بازاریابی سنتی دیگر کاربردی ندارند.
- چگونه باید در عصر دیجیتال، اقدام به بازاریابی نمود.
فصلهای کتاب نسل چهارم بازاریابی
شکلگیری مبانی بازاریابی
- انتقال نیرو به مشتریان
- دشواری انتخاب برای مشتریان
- خرده فرهنگهای تاثیرگذار
- بازاریابی و اقتصاد دیجیتال
چهارچوب جدید بازاریابی
- مسیر مشتری جدید
- معیارهای بهرهوری بازاریابی
- کهنالگوهای صنعت
برنامه بازاریابی تاکتیکی
- بازاریابی انسان محور
- بازاریابی محتوای
- تعهد برند و بازاریابی
- بازاریابی مشارکتی
درباره نویسنده
فیلیپ کاتلر (Philip Kotler)، متولد سال ۱۹۳۱ است و اصالت اوکراینی دارد.
او کارشناسی ارشد اقتصاد را در دانشگاه شیکاگو (University of Chicago)، و دکترای اقتصاد را در دانشگاه امآیتی (MIT)، به پایان رسانده است، و از بیش از بیست دانشگاه مدرک افتخاری کسب کردهاست.
دکتر کاتلر، استاد برجسته بازاریابی بین المللی در دانشکده مدیریت کلاگ در دانشگاه نورثوسترن است، و تا کنون بیش از پنجاه و هفت کتاب و بیش از صد و پنجاه مقاله منتشر کردهاست.
در میان کسب و کارهای که از فیلیپ کاتلر مشاوره گرفتهاند میتوان به آیبیام، جنرال الکتریک، سونی، بانک آمریکا، مرک، موتورولا، و فورد اشاره کرد، و طبق اعلام فایننشال تایمز، او جزء ده متفکر اثرگذار و برتر در حوزه کسب و کار و تجارت است.
کتاب نسل چهارم بازاریابی مناسب چه کسانی است
- افرادی که تصمیم دارند به عنوان بازاریاب دیجیتال فعالیت کنند.
- بازاریابهای که به دنبال یادگیری مباحث جدید هستند.
- مدیرانی که میخواهند بازاریاب دیجیتال استخدام کنند.
- افرادی که تصمیم ورود به مباحث بازاریابی دیجیتال دارند.
دیدگاهتان را بنویسید