کتاب صوتی حقیقت فروش
کتاب حقیقت فروش (Sales Truth)، به فروشندگان و رهبران فروش کمک میشود تا با یادگیری روشهای جدید فروش و نادیده گرفتن افسانههای فروش، با استفاده از اصول و روشهای قدرتمند خود، فروش موفقیتآمیزی را تجربه کنند.
در این کتاب، به برخی حقایق واقعی درباره فروش پرداخته شده است که شامل عدم وجود مشتریان و معتبریت در بین خودخواندگان فروش، نامناسب بودن برخی مقالات فروشی با توجه به تعداد لایکهای آنها، و تأکید بر اصول و روشهایی که در گذشته همیشه موفقیتآمیز بودهاند، میشوند.
این کتاب به فروشندگان کمک میکند تا با استفاده از اصول و روشهای اثبات شده، به موفقیت در فروش دست یابند.
کتاب حقیقت فروش در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات هارپر کالینز لیدرشیپ (HarperCollins Leadership)، ارائه شده است و درسهای ارزشمندی را برای فروشندگان مطرح میکند.
موضوع کتاب حقیقت فروش
در کتاب حقیقت فروش، رازهای کهن فروش پردهبرداری میشوند و نشان داده میشود که هیچ راهمیانبر یا فرمول مخفی برای فروش موثر وجود ندارد.
برای رسیدن به موفقیت در فروش، فقط اصول سنتی و قدیمی که مورد استفاده فروشندگان موفق در دهها سال گذشته بوده، میتوانند موثر باشند. با این حال، یافتن روشهای فروشی موثر در گذر زمان چالش برانگیز است.
نویسنده به این باور است که این ضربالمثل قدیمی فروش که میگوید کشف مخاطب مهمتر از معرفی محصول است، هنوز هم صدق میکند. با این حال، فروشندگان باید همچنان به برگزاری جلسات حضوری تلاش کنند تا بتوانند مشتریان احتمالی را شناسایی و فروش را نهایی کنند.
در حالی که برخی به این باورند که تا سال ۲۰۳۰، رباتهای هوشمند جای فروشندگان را خواهند گرفت و حضور اینترنت خرید مستقیم را به گونهای راحت میکند که دیگر نیازی به فروشندگان نیست، این دیدگاه کاملا اشتباه است.
چرا که تمامی روشهای سنتی و راهبردهایی که در گذشته کارایی داشتهاند، همچنان موثرترین روشها برای موفقیت و افزایش میزان فروش هستند و فروشندگان باید از آنها پیروی کنند.
درباره نویسنده کتاب حقیقت فروش
مایک واینبرگ (Mike Weinberg)، یک مشاور، مربی، سخنران و نویسنده معتبر در زمینه فروش است. او در توسعه کسب و کار جدید و مدیریت فروش تخصص دارد و با شرکتهایی از اندازه و صنعت مختلف در پنج قاره کار کرده است. وی با رویکرد عملی و بدون پرداختن به جزئیات فرعی در فروش، شناخته شده است و هدف اصلی او ساده سازی فروش و کمک به ایجاد فروشندگان و تیمهای فروش با عملکرد بالا است.
مایک واینبرگ توسط Forbes، OpenView Labs و چندین نشریه دیگر به عنوان تأثیرگذارترین متخصص فروش نامگذاری شده است. کتاب اول وی با نام “New Sales. Simplified.” یکی از بهترینفروشندههای آمازون بوده و به مدت یک سال در دستهبندی خود به عنوان بهترین کتاب رتبه یک را کسب کرد و به عنوان سومین کتاب برتر فروش تماموقت توسط HubSpot نامگذاری شد. همچنین، کتاب دوم وی با نام “Sales Management. Simplified.” نیز بسیار تحسینبرانگیز بوده و به عنوان بهترین کتابی که هر مدیر فروش باید بخواند توسط مجله Inc. نامگذاری شده است.
مایک واینبرگ در شهر سنت لویس در ایالات متحده آمریکا متولد شده است و در دانشگاه هاروارد در رشتهی علوم سیاسی تحصیل کرده است. پس از فارغ التحصیلی، در شرکت پروکتر و گمبل به عنوان مدیر محصول کار کرد و پس از آن به سمت فروش در شرکت کمپانی اوراکل گام گذاشت.
او سپس به شرکت بیلد فرد پیوست و به عنوان مدیر فروش و بعد مدیر عامل این شرکت، کسب و کار خود را آغاز کرد. پس از فروش بیلد فرد به شرکت کانون، به عنوان مدیر عامل پیوست و به همراه تیم خود، این شرکت را به یکی از شرکتهای فروش برتر در صنعت تبدیل کرد. همچنین، مایک واینبرگ به عنوان مدرس در دانشگاه هاروارد، دانشگاه داده های بیگ در لندن و دانشگاه استنفورد فعالیت میکند.
مباحث کتاب حقیقت فروش
مایک واینبرگ به عنوان متخصص توسعه کسب و کار و مدیریت فروش، در این اثر به بیان این موضوع پرداخته است که فروشندگان برتر آنهایی هستند که همچنان از رویکردهای سنتی استفاده میکنند. خلاصهای از مباحث مطرح شده در کتاب حقیقت فروش عبارتند از:
- برخی از کارشناسان سرشناس فروش، برداشتهای اشتباهی از فروش دارند.
- پرمشغله بودن بیفایده را با فروش اشتباه نگیرید.
- نتایج عالی فروش، وابسته به رهبری عالی هستند.
- فروشندگان موفق، افرادی پویا هستند که خود را وقف مشتریان میکنند.
- فروشندگان موفق، از رویکردهای سنتی و ثابت شده فروش استفاده میکنند.
فصلهای کتاب حقیقت فروش
- پیشگفتار
حقایقی درباره متخصصان
- حقیقت، حقیقت چیست؟
- مراقب کارشناسان ناآگاه باشید
- هرآنچه منتشر شود، صحیح نیست.
- هفت درس فروش از انتخابات آمریکا.
حقایقی درباره فروش بیشتر
- برای فروش بیشتر، روی آن متمرکز شوید.
- فروشندگان موفق، فرصت ایجاد میکنند.
- نگرش درست توسعه، کسب و کار را تغییر میدهد.
- تقویم خود را برای موثر بودن، پس بگیرید.
- هدفهای راهبردی، اولین گام فروش است.
- پیام قانعکننده، فروش را افزایش میدهد.
- اکتشاف، اختیاری نیست.
- توقف عجله برای ارائه و نمایش.
- فرایند فروش را در اختیار داشته باشید.
- محصول قدیمی یا قیمت بیشتر.
- دو ریکرد غیر معمول فروش.
- رهبری عالی، رمز فروش بیشتر.
- بهدنبال اسرار فروش بیشتر نباشید.
کتاب حقیقت فروش مناسب چه کسانی است
- فروشندگانی که میخواهند میزان فروش خود را افزایش دهند
- مدیران فروشی که به دنبال استخدام نیروی فروش هستند
- افرادی که به دنبال یادگیری اصول اولیه فروش هستند
- افرادی که میخواهند رویکردهای موثر در فروش را یاد بگیرند.
دیدگاهتان را بنویسید