کتاب صوتی مثل آمازون باشید
کتاب مثل آمازون باشید (Be Like Amazon)، یک کتاب داستانی در حوزه کسب و کار است که به طور خاص به شرکت آمازون و موفقیت های آن میپردازد.
داستان این کتاب، در مورد یک سفر رانندگی است که دو مرد مسن و جوان در حال انجام آن هستند. در این سفر، مردان با یکدیگر صحبت میکنند و تجارت هایی که انجام دادهاند و تجربیاتی که در حین آن ها کسب کردهاند را به اشتراک میگذارند.
این داستان، با تمرکز بر شرکت آمازون، به ماجرای تجاری شرکت و نحوه یافتن به موفقیت های آن میپردازد. از جمله، چهار ستون اصلی موفقیت شرکت آمازون که شامل مشتریمداری، تمرکز بر کیفیت، دقت در عملیات و انعطاف پذیری است. همچنین، شرکتهای مختلفی همچون کُستکو، کداک، جنرال موتورز و والمارت در کتاب به عنوان مثالهایی از موفقیت و شکست در تجارت ذکر شدهاند.
علاوه بر این، کتاب به ارائه راهنماییهایی برای درک مفاهیم و اصول کسب و کار، به اهمیت برداشتن تصمیمات درست و اراده برای رسیدن به موفقیت نیز تأکید دارد. همچنین، مفهومی به نام “پرز نان برشته” (marshmallow) در کتاب مطرح شده است که در تجارت، به دلیل اهمیتش در بهبود و ارتقای کیفیت خدمات و بهبود تجربه مشتریان، بسیار حائز اهمیت است.
کتاب مثل آمازون باشید در ماه آوریل سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات ویزارد آکادمی (Wizard Academy)، ارائه شده است و توانستهاست توجه بسیاری از علاقمندان حوزه کسب و کار و کارآفرینی را به خود جلب کند.
موضوع کتاب مثل آمازون باشید
در این کتاب، دو شخصیت به نامهای پوبا و سانشاین در مسیر سفر خود هستند. آنها در طول سفر خود در یک فروشگاه استارباکس توقف میکنند و پس از نوشیدن قهوه، یکی از آنها مبلغ ده دلار را به عنوان انعام به گارسن میدهد.
دوست دیگر از دادن این مقدار انعام تعجب میکند و دلیل آنرا میپرسد. دوستش میگوید که علاقمند است تا افراد را با کارهای خوب غافلگیر کند. این آغاز گفتگوی طولانی آنها میشود که درباره کسب و کارهای مختلف از جمله آمازون صحبت میکنند.
این کتاب به شکل داستانی نوشته شده و در طول آن، با استفاده از داستانهای واقعی از شرکتهای بزرگی مانند کداک، کاستکو، جنرال موتورز، والمارت و غیره، به تبیین اصولی که برای رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای بزرگ مهم است، میپردازد.
کتاب به روشنی بیان میکند که چگونه شرکتهای بزرگ مثل آمازون با استفاده از ارائه خدمات عالی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، آنها را غافلگیر میکنند و چگونه شرکتهای دیگر به دلیل اشتباهات مختلف، به سرعت نابود میشوند. همچنین، در کتاب به اهمیت برداشتن تصمیمهای صحیح و داشتن اراده برای رسیدن به موفقیت، تاکید شده است.
درباره نویسندگان کتاب مثل آمازون باشید
جفری آیزنبرگ (Jeffrey Eisenberg)، و برایان آیزنبرگ (Bryan Eisenberg)، برادرانی هستند که در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت میکنند. آنها از سال ۱۹۹۸ تاکنون با شرکتهای مختلفی همکاری داشتهاند از جمله HP، گوگل، GE Healthcare، Overstock، NBC Universal، Orvis و Edmunds.
این برادران به عنوان پیشگامان بازاریابی آنلاین، بهبود نرخ تبدیل، محتوای قانع کننده و بازاریابی شخصیت شناسی شناخته شدهاند و به سازمانها در بهبود تجربه مشتریان خود کمک میکنند.
برادران آیزنبرگ تا کنون چندین کتاب را به صورت مشترک نوشتهاند، از جمله “Waiting For Your Cat to Bark” و “Call To Action” که هر دو به عنوان کتابهای پرفروش در مجلات والاسترین و نیویورک تایمز معرفی شدهاند.
به علاوه، برایان آیزنبرگ به عنوان یکی از بهترین ۱۰ گوروی تجربه کاربری توسط اعضای eConsultancy و به عنوان یکی از متاثرکنندهترین افراد در حوزه خردهفروشی توسط LinkedIn شناخته شده است. همچنین، ایشان به عنوان یکی از ۲۵ بازاریاب برتر در ردهبندی iMedia Top 25 و برندهی جایزهی Marketing Edge Rising Star محسوب میشوند.
مباحث کتاب مثل آمازون باشید
کتاب مثل آمازون باشید دربارهی رمز موفقیت شرکت آمازون و اصول وحدتساز کسب و کارهاست. در این کتاب به طور خاص دربارهی موفقیت شرکت آمازون و چگونگی تبدیل شدن آن به یکی از بزرگترین شرکتهای جهان صحبت میشود.
همچنین در این کتاب، برادران آیزنبرگ از تجربیات خود در صنعت تجارت الکترونیک سخن میگویند و اصول و روشهایی را برای تبدیل شدن به شرکتی شبیه آمازون، معرفی میکنند. مباحث این کتاب عبارتند از:
- توضیح مفهوم اصول وحدتساز کسب و کارها و چگونگی پیادهسازی آنها در شرکتها.
- معرفی چهار تیپ کاری و توضیح دربارهی ویژگیهای هر کدام از این تیپها.
- معرفی اصول وحدتساز فروشگاه آمازون و چگونگی پیادهسازی آن در شرکتها.
- بررسی علت ورشکستگی شرکت کداک و علت موفقیت شرکت کاستکو در صنعت تجارت الکترونیک.
- معرفی قانون دو پیتزای موسس آمازون برای تسهیل رشد و توسعه شرکت.
- تشریح ویژگیهای تبلیغات خوب و روشهایی برای جذب مشتریان به کسب و کار.
فصلهای کتاب مثل آمازون باشید
- چه چیزی مانع پیشرفت شماست؟
- چرا باید مثل آمازون باشید؟
- اصول وحدتساز یک کسب و کار چیست؟
- چهار تیپ کاری شامل چه مواردی هستند؟
- معرفی اصول وحدتساز فروشگاه آمازون
- علت ورشکستگی شرکت کداک
- علت موفقیت شرکت کاستکو
- معرفی قانون دو پیتزای موسس آمازون
- چگونه به موفقیتهای آمازون رسید؟
- چهار راهبرد برای شکستن رکوردهای آمازون
- آینده کسب و کارها به چه شکل خواهد بود؟
کتاب مثل آمازون باشید مناسب چه کسانی است
- افرادی که علاقهمند به موفقیت کسب و کارهای بزرگ مانند آمازون هستند
- کارآفرینانی که در زمینهی تکنولوژی و فناوری فعالیت میکنند.
- افرادی که علاقهمند به کسبوکارهای نوین هستند.
- افرادی که به دنبال راهکارهایی برای بهبود کسبوکارهایشان هستند.
دیدگاهتان را بنویسید