کتاب صوتی بازاریابی چریکی
کتاب بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی (Guerilla Marketing)، به عنوان کتابی است که با استفاده از رویکردی فشرده و موثر به تبلیغات، استراتژی بازاریابی را برای صاحبان کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) بهبود بخشیده است.
این کتاب به عنوان یکی از مهمترین کتابهای بازاریابی در جهان شناخته شده است و به عنوان “کتابی که باعث شروع انقلاب تبلیغات پارتیزانی شد” نامگذاری شده است.
نویسنده، در این کتاب با بیش از صد ایده مفید و موثر، به تحلیلی جدید از تقسیم سهم بازار و راههای برندسازی میپردازد. نویسنده با تاکید بر تبلیغات بدون هزینه، ایدههای ابتکاری و استراتژیهای نوین، میآموزد که چگونه با کمترین هزینه بهترین نتیجه را از تبلیغات کسب کنیم.
کتاب بازاریابی پارتیزانی در سال ۱۹۸۳ توسط انتشارات هاوتون میفلین (Houghton Mifflin)، منتشر شد و پس از انتشار تحول عظیمی در راهبردهای بازاریابی بوجود آورد. از آنجاییکه استقبال فراوانی از این کتاب شدهاست، تا کنون چندین بار مورد تجدید چاپ قرار گرفتهاست.
در کل، کتاب بازاریابی چریکی به عنوان یک منبع مهم برای هر کسب و کار کوچک و متوسط، بهبود استراتژیهای بازاریابی و بهبود عملکرد کسب و کار، به شدت توصیه میشود.
موضوع کتاب بازاریابی چریکی
در این کتاب جی لوینسون با بیش از صد ایده مفید و موثر، به تحلیلی جدید از تقسیم سهم بازار و راههای برندسازی میپردازد. نویسنده با تاکید بر تبلیغات بدون هزینه، ایدههای ابتکاری و استراتژیهای نوین، آموزش میدهد که چگونه با کمترین هزینه بهترین نتیجه را از تبلیغات کسب کنیم.
به علاوه، در این کتاب به موضوعاتی مانند روابط عمومی، فروش، بازاریابی روابط عمومی، و برندسازی توجه دارد و استراتژیهای مناسب برای هر کدام را معرفی میکند.
نسخه چهارم این کتاب، با بروزرسانی و گسترش محتوا، راهکارهای جدیدی را برای موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط ارائه میدهد. این راهکارها شامل استراتژیهای بازاریابی در اینترنت، نکات مربوط به فناوریهای جدید مانند پادکست و بازاریابی خودکار، برنامههایی برای هدفگذاری مشتریان و توسعه کشت و کار آنها، و نکات مدیریتی در دوران کار از راه دور و با کارمندان آزاد است.
این اطلاعات جدید میتوانند به کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک کنند تا با استفاده از تکنولوژی و استراتژیهای جدید، به موفقیت بیشتری دست یابند.
درباره نویسنده کتاب بازاریابی چریکی
جی ُکنراد لوینسون (Jay Conrad Levinson)، یک نویسنده برجسته است که بیش از دوازده کتاب در زمینه بازاریابی چریکی نوشته است. وی سابقاً به عنوان معاون رئیس جمهور و مدیر خلاق در شرکت های J. Walter Thompson Advertising و Leo Burnett Advertising فعالیت می کرد و در حال حاضر رئیس شرکت Guerrilla Marketing International است.
لوینسون به عنوان یکی از متخصصان بازاریابی چریکی به شمار می رود و بیش از ۶۰ بار به عنوان سخنران در کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی حضور داشته است. او در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان و مشاوران بازاریابی در جهان شناخته شده بود.
به علاوه، جی کنراد لوینسون یکی از پیشگامان استفاده از روش های بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing) است، که برای تبلیغات و بازاریابی بدون هزینه های گزاف و با استفاده از ابزارهای نوآورانه و خلاقانه مورد استفاده قرار می گیرد.
مباحث کتاب بازاریابی چریکی
مفهوم بازاریابی چیریکی در واقع به تکنیکهای بازاریابی خلاقانه و غیرمعمول اطلاق میشود که با استفاده از منابع کم و با هزینه کمتر به هدف خود میرسانند.
در کتاب بازاریابی چریکی نویسنده با استفاده از مثالهای واقعی، به تکنیکهایی اشاره میکند که میتواند به کسب و کارها در رشد و توسعهی آنها کمک کند. برخی از مباحث کتاب در زمینه بازاریابی چیریکی عبارتند از:
- استفاده از روشهای تبلیغاتی نوین مانند تبلیغات در رسانههای اجتماعی، تبلیغات ویدئویی، و پادکستها
- ایجاد رابطه مستقیم با مشتریان و استفاده از روشهای تبلیغاتی بازاریابی دهان به دهان
- استفاده از روشهای بازاریابی تجربی برای جلب توجه مشتریان
- تمرکز بر روی بازارهای نیچ و رقابت با رقبای کمتر
- استفاده از روشهایی مانند رویدادها، جوایز و هدایا برای جذب مشتریان
- ایجاد نوآوری در محصول و ارائه آن در بازار
- استفاده از بازاریابی محتوا و سئو (SEO) برای بهبود قابلیت دسترسی به محصولات و خدمات.
فصلهای کتاب بازاریابی چریکی
- معرفی بازاریابی چریکی
- نیازهای یک بازاریاب چریک
- شانزده راز یادبود برای بازاریابی موفق
- تدوین برنامه بازاریابی
- توسعه خلاقیت در بازاریابی
- خطرناکترین روشهای بازاریابی
- اسرار صرفهجویی در بازاریابی
- نقطه شروع کمپ بازاریابی
- حقایق در مورد بازاریابی رسانهای
- بازاریابی مکس مدیا
- رسانهالکترونیک در بازاریابی
- رسانهاطلاعاتی در بازاریابی
- رسانهانسانی در بازاریابی
- بازاریابی غیررسانهای
- ویژگیهای کسب و کار چریکی
- نگرش کسب و کار چریکی
- روانشناسی بازاریابی چریکی
- راهکارهای بازاریابی
کتاب بازاریابی چریکی مناسب چه کسانی است
- کارآفرینانی که به دنبال یادگیری اصول بازاریابی موثر و ارتقای کسب و کار هستند.
- مدیران فروش که به دنبال یادگیری اصول پایهای بازاریابی و تکنیکهای کارآمد هستند.
- افرادی که به دنبال کاهش هزینههای بازاریابی و افزایش درآمد هستند.
- متخصصین بازاریابی که به دنبال یادگیری تکنیکهای نوآورانه هستند.
دیدگاهتان را بنویسید