کتاب صوتی فروش به روش خرید
کتاب فروش به روش خرید (Sell the Way You Buy)، درباره روشهای علمی برای درک مشتری، شناسایی نیازهای آنها و هدایت آنها به سمت راهکارهای مناسب، با خودداری از رفتارهایی که مردم معمولاً از فروشندگان نفرت دارند، میباشد.
در این کتاب، نویسنده به ما نشان میدهد که به عنوان خریداران، اغلب از راهکارها و مکانیزمهایی که در تصمیمگیری خریدمان به کار میروند، آگاهی نداریم. همچنین مشتریان همیشه از آنچه که میخواهند یا نیاز دارند، مطمئن نیستند.
بنابراین، در این کتاب، نویسنده روشهایی را که تحت پشتیبانی علمی قرار دارند، برای درک مشتری، شناسایی نیازهای آنها و هدایت آنها به سمت راهکارهای مناسب، به اشتراک میگذارد.
او در این کتاب به بیش از قرار دادن خودتان در کفش مشتری، تأکید میکند و در مورد یادگیری نحوه پرسش، گوش دادن، تعریف داستان جذاب برند و صحبت کردن با مشتریان به گونهای انسانی که به واقعیت به آنها متصل میشوند، توضیح میدهد.
این اثر در ماه اوریل سال ۲۰۲۰ توسط انتشارات پیج تو (Page Two)، عرضه گردید، که به علت معرفی رویکرد متفاوت در فروش با استقبال گستردهای روبرو شد و جزء آثار پرفروش در سایت آمازون محسوب میشود.
موضوع کتاب فروش به روش خرید
کتاب فروش به روش خرید درباره تکنیکها و روشهای موثر برای فروش به شیوهای که مشتریان بتوانند به راحتی و با اطمینان خرید کنند، میباشد.
این کتاب به فروشندگان کمک میکند تا به جای استفاده از راهبردهای قدیمی و فریبدهنده، با رفتار خرید مشتریان همدلی کنند و تجربه مثبتی را برای آنها ایجاد کنند.
همچنین، در این کتاب بر روی این نکته تاکید شده است که افزایش گزینههای خرید برای مشتری، فرایند تصمیمگیری برای او دشوارتر میشود و بنابراین، فروشندگان باید با رفتار خرید مشتریان آشنا شوند تا بتوانند به بهترین شکل اقدام به فروش کالاها و خدمات خود کنند.
نویسنده کتاب به این نتیجه میرسد که یک فروشنده موفق، فردی است که با مشتری همدلی کرده و تجربه مثبتی از خرید برای او فراهم میکند.
فروشنده باهوش و موفق، از همان روشی که خود دوست دارد خرید کند استفاده میکند و با مشتری به همان شیوه رفتار میکند. به جای استفاده از راهبردهای منسوخ شده که سعی در فریب مشتری برای فروش دارند، به سخنان او گوش میدهد و خود را در جایگاه مشتری قرار میدهد تا بتواند به او کمک کند.
تحقیقات نشان میدهد که هرچه گزینههای خرید برای مشتری بیشتر باشد، فرایند تصمیمگیری برای او دشوارتر میشود، بنابراین، یک فروشنده باید به خوبی در زمینه رفتار خرید آگاهی داشته باشد تا بتواند فروش بیشتری را انجام دهد.
درباره نویسنده کتاب فروش به روش خرید
دیوید پریمر (David Priemer)، فردی است که در حوزه فروش و رهبری فروش، شهرت فراوانی دارد. او به عنوان یک رهبر فکری در این زمینه شناخته میشود و در مجلات معتبری همچون هاروارد بیزینس ریویو، مدیریت دانشگاه ام. آی. تی، فوربز، اینترپرنور و اینک مقالات بسیاری را منتشر کرده است.
دیوید، با تجربه و موفقیتهای چشمگیر در رهبری تیمهای فروش با عملکرد برتر در شرکتهای نوپا، بهعنوان معاون سابق شرکت سیلزفورس (Salesforce) مشغول به فعالیت بود و برنامه آکادمی رهبری فروش را در آنجا طراحی و پیادهسازی نمود.
به دلیل تخصص و تجربه وی در مورد فروش و رهبری فروش، او به “پروفسور فروش” معروف است. دیوید با رویکرد خود به عملیات فروش، تمرکز خود را بر روی اصول علمی، همدلی و اجرایی در فرایند فروش قرار میدهد و به کمک آن، به کسب و کارها در رشد درآمد، توسعه افراد و ایجاد فرهنگهای برنده کمک میکند.
همچنین، وی به عنوان مدرس دانشکده تجارت اسمیت در دانشگاه کوئینز، در دورههای آموزشی بسیاری در حوزه اصول علمی و عملیات فروش، برای کسب و کارها آموزش داده و تجربیات خود را با نسل بعدی رهبران فروش به اشتراک میگذارد.
مباحث کتاب فروش به روش خرید
دیوید پریمر، به عنوان یک متخصص فروش، معتقد است که فروشندگان با آگاهی از رویکردهای جدید فروش، هرگز نیازی به استفاده از روشهای اجباری و فشار بر مشتری نخواهند داشت. زیرا همیشه همدلی، دانش و اقدام صحیح، از ایجاد اجبار موثرترند. در این اثر، او به طرح مباحث زیر پرداخته است:
- آموختن روشهای اشتباه برای فروش، اغلب در میان فروشندگان رخ میدهد.
- فروشندگان موفق، ارتباط خوبی با مشتری برقرار میکنند.
- در فروش، باید از روشهای اجباری دوری کرد و بهجای آن، با مخالفتهای مشتری، خردمندانه برخورد کرد.
- فروشندگان باهوش، همانطوری فروش میکنند که خود دوست دارند خرید کنند.
فصلهای کتاب فروش به روش خرید
- چگونه به اینجا رسیدهایم
- جنگ برای جلب توجه مشتری
- ورود به ذهن خریدار
- خرید تجربه و احساس
- پیامهای تاثیرگذار
- کشف اسرار ذهن
- رسیدگی به اعتراض مشتری
- افکار نهایی
- منابع علمی
کتاب فروش به روش خرید مناسب چه کسانی است
- افرادی که تازه وارد حوزه فروش شدهاند و میخواهند با یادگیری اصول، موفقیت بیشتری داشته باشند.
- فروشندگانی که به دنبال افزایش میزان فروش خود هستند و به دنبال یادگیری روشهای موثر هستند.
- مدیران فروشی که به دنبال استخدام نیروی فروش هستند .
- افرادی که به دنبال یادگیری اصول اولیه و روشهای جدید و موثر در حوزه فروش هستند.
دیدگاهتان را بنویسید