کتاب صوتی بازاریابی اجازهای
کتاب بازاریابی اجازهای (Permission Marketing)، نوشتهی سِت گادین، کارآفرین و پیشرو در حوزهی بازاریابی، به مفهوم “بازاریابی مجوزی” پرداخته است. در بازاریابی سنتی، تبلیغات بر اساس قطعهبندی توجه مخاطبان و اجبار آنها به مشاهدهی آنها صورت میگیرد.
در برخی موارد، این تبلیغات به طور ناخواسته مخاطبان را به خود جذب میکنند و در برخی موارد دیگر نارضایتی و اختلال در فعالیتهای آنها ایجاد میکنند. بازاریابی مجوزی به جای این رویکرد، به مخاطبان انگیزه میدهد تا به طور خودجوش، تبلیغات را مشاهده کنند.
با ارائه پیشنهادهای جذاب برای مشاهده تبلیغات، توجه مخاطبان جلب میشود. به عنوان مثال، یک کاربر ایمیل خود را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد یک محصول به صورت داوطلبانه در اختیار یک شرکت قرار میدهد و سپس شرکت با استفاده از این مجوز، بهترین تبلیغات خود را به او ارائه میکند.
بازاریابی مجوزی باعث ایجاد ارتباطی طولانیمدت بین شرکت و مشتریان میشود و میزان اعتماد و شناخت برند را افزایش میدهد. در نتیجه، شرکتها با استفاده از بازاریابی مجوزی، احتمال موفقیت در فروش محصولات و خدمات خود را بهبود میبخشند.
کتاب بازاریابی اجازهای در ماه می سال ۱۹۹۹ توسط انتشارات سیمون و شوستر (Simon & Schuster)، ارائه گردیدهاست و با استقبال بینظیر علاقمندان به حوزه بازاریابی روبرو شدهاست.
موضوع کتاب بازاریابی اجازهای
سِت گادین در کتاب بازاریابی اجازهای مفهوم جدیدی ارائه میدهد که با استفاده از آن، بازاریابان میتوانند پیام خود را به گونهای شکل دهند که مخاطبان به صورت داوطلبانه آن را پذیرفته و به آن پاسخ دهند.
در این رویکرد، به جای قطعهبندی کردن توجه مخاطب و اجبار آنها به مشاهده تبلیغات، مخاطبان به صورت داوطلبانه تبلیغات را پذیرفته و بر اساس علاقه خود با آنها تعامل میکنند.
این روش، با بهرهگیری از فضای اینترنت، امکان برقراری رابطهی نزدیکتری بین بازاریاب و مشتری را فراهم میکند. در این رویکرد، با ایجاد گفتگوی فردی و برقراری روابط تعاملی، از مخاطب اجازه گرفته میشود تا پیام تبلیغاتی را برای خود دریافت کند.
در این روش، تبلیغات با ارائه ارزش به مخاطبان، از یک سادهترین راههای رسیدن به آنها برای خرید تبدیل میشود و از روشهای سنتی و اخلالآفرین برای جلب نظر مخاطب جلوگیری میکند.
در نتیجه، با استفاده از روش بازاریابی اجازهای، این امکان وجود دارد که بازاریابان با ارائه ارزش به مخاطبان، ارتباطی نزدیک با آنها برقرار کرده و باعث ایجاد وفاداری در مشتریان خود شوند.
درباره نویسنده کتاب بازاریابی اجازهای
ست گادین (Seth Godin)، یک نویسنده موفق و محبوب در زمینه بازاریابی است که ۲۰ کتاب جهانی پرفروش را به زبانهای مختلف منتشر کرده است.
او با کتابهای خود، نحوه فکر کردن مردم درباره بازاریابی و کار را تغییر داده است. به طوریکه کتاب گاو بنفش (Purple Cow)، یک دهه جزء پرفروشترین کتابهای بازاریابی بود و کتاب قبایل (Tribes) او به عنوان پرفروشترین کتاب در فهرست کتابهای پرفروش آمازون، نیویورک تایمز، بیزینس ویک و وال استریت ژورنال قرار گرفت.
ست گادین در سال ۱۹۶۰ متولد شده و در حال حاضر در دههی ششم زندگیاش قرار دارد. او دو رشته علوم کامپیوتر و فلسفه را در دانشگاه تافتس (Tufts) تحصیل کرد و مدرک MBA خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرده است.
ست گادین در حوزه تبلیغات اینترنتی، شرکت Yoyodyne را تأسیس کرد و در سال ۱۹۹۸ آن را به شرکت یاهو فروخت. همچنین، در سال ۲۰۰۵، شرکت دیگری به نام Squidoo را تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۴ آن را به شرکت HubPages واگذار کرد.
سِت گادین به دلیل تخصص و دانش عالی خود در زمینه بازاریابی و رویکرد نوآورانهاش در کسب و کار، به یک شخصیت بسیار تأثیرگذار در جهان بازاریابی و کسب و کار تبدیل شده است. ایدهها و رویکردهای نوین او باعث تغییر نحوهی تفکر و دیدگاه افراد در زمینه بازاریابی و کسب و کار شده است و کتابهای او به عنوان منابعی مفید برای الهام گرفتن و آموزش حرفهای در سراسر جهان شناخته میشوند.
مباحث کتاب بازاریابی اجازهای
کتاب بازاریابی اجازهای به این عنوان معرفی میشود که چگونه میتوان با استفاده از فناوریهای تعاملی، روابط تاثیرگذار با مخاطبان را برقرار کرد. در این کتاب، ست گودین با بیان روشهای کاربردی و ارائه مثالهای تاریخی، به خواننده آموزش میدهد که:
- بازاریابی اجازهای، تبلیغات بر اساس درخواست مخاطب و صرفهجویی در زمان است.
- بازاریابی اجازهای، قرار دادن دو نفره با مخاطب و رابطه مؤثر با احترام به حریم شخصی است.
- ایجاد مداومت در بازاریابی اجازهای، کلید ایجاد اعتماد در مخاطب است.
- کسب اجازه یک فرایند است و نیازمند صرف زمان برای ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطب است.
فصلهای کتاب بازاریابی اجازهای
- یک مشکل بازاریابی که پول، راهحل آن نیست.
- دو راه برای ایجاد تبلیغات مجدد
- انقلابی در بازاریابی انبوه
- تمرکز بر مشتری نه بر بازار
- نحوه ایجاد اعتماد در مخاطب
- پنج سطح دریافت اجازه
- دریافت اجازه به عنوان یک کالا
- تفاوت رویکرد بازاریابی در وب
- بازاریابی اجازهای در فضای وب
- مطالعه موردی نحوه ارزیابی
- برنامه بازاریابی
- سوالات متداول
کتاب بازاریابی اجازهای مناسب چه کسانی است
- افرادی که دنبال درک بهتری از رویکرد بازاریابی اجازهای هستند.
- افرادی که تصمیم دارند که ایدهی خود را به عنوان یک کسب و کار بازاریابی کنند.
- افرادی که به دنبال بهبود رویکردهای بازاریابی خود هستند.
- برای دانشجویان رشتههای بازاریابی، کسب و کار و کارآفرینی مناسب است
دیدگاهتان را بنویسید