کتاب صوتی بازاریابی اجازهای
کتاب بازاریابی اجازهای (Permission Marketing)، از جمله کتابهای تاثیرگذار در حوزه بازاریابی است، که به بررسی و مقایسه رویکرد بازاریابی در گذشته و حال میپردازد.
نویسنده کتاب، ست گادین به عنوان یک پیشگام در حوزه بازاریابی اینترنتی، تا کنون بیش از نوزده عنوان کتاب نوشته است. دو کتاب قبایل و گاو بنفش از جمله شناخته شدهترین آثار او و پرفروشترین کتابهای حوزه بازاریابی در دهه اخیر محسوب میشوند.
او در این کتاب عنوان میکند که در سی سال اخیر میزان تبلیغات بهشدت افزایش یافتهاست، به طوریکه بازاریابی سنتی یا اخلالگر، دیگر موثر نیست و باید از بازاریابی اجازهای استفاده نمود.
کتاب بازاریابی اجازهای در ماه می سال ۱۹۹۹ توسط انتشارات سیمون و شوستر (Simon & Schuster)، ارائه گردیدهاست و با استقبال بینظیر علاقمندان به حوزه بازاریابی روبرو شدهاست.
موضوع کتاب بازاریابی اجازهای
ست گادین معتقد است، اینترنت فضای را ایجاد کردهاست که بتوان در آن رابطه ایدهال با مخاطب ایجاد نمود و شکل بازاریابی را به صورت نفر به نفر تغییر داد. او گام اول در بازاریابی را کسب رضایت مشتری برای ارسال پیامهای تبلیغاتی میداند.
امروزه در میان انبوه تبلیغات پرسر و صدا، کمتر مخاطب به پیامها توجه جدی میکند. اما بازاریابی اجازهای با ایجاد گفتگوی فردی و برقراری روابط تعاملی، از مخاطب اجازه میگیرد تا پیام تبلیغاتی را برای او ارسال کند.
استفاده از روش بازاریابی اجازهای برای جلب نظر مخاطب بهتر از روشهای سنتی و بازاریای اخلالگر است، چرا که این رویکرد به ایجاد وفاداری در مشتریان کمک میکند.
مباحث کتاب بازاریابی اجازهای
کتاب بازاریابی اجازهای عنوان میکند که چگونه با استفاده از فناوریهای تعاملی میتوان روابط تاثیرگذار با مخاطبان برقرار نمودد.
ست گودین در این کتاب با بیان روشهای کاربردی و ارائه مثالهای تاریخی، به خواننده میآموزد که :
- بازاریابی اجازهای با ارسال تبلیغات بر اساس درخواست مخاطب، در زمان او صرفهجویی میکند.
- بازاریابی اجازهای مانند قرارگذاشتن دو نفره با مخاطب است.
- استفاده از این رویکرد، در ابتدا بسیار گران تمام میشود، اما سپس تقریبا رایگان است.
- ایجاد مداومت در این نوع از بازاریابی، کلید ایجاد اعتماد در او است.
- کسب اجازه یک فرایند است، نه یک کار لحظهای و نیازمند صرف زمان میباشد.
فصلهای کتاب بازاریابی اجازهای
- یک مشکل بازاریابی که پول، راهحل آن نیست.
- دو راه برای ایجاد تبلیغات مجدد
- انقلابی در بازاریابی انبوه
- تمرکز بر مشتری نه بر بازار
- نحوه ایجاد اعتماد در مخاطب
- پنج سطح دریافت اجازه
- دریافت اجازه به عنوان یک کالا
- تفاوت رویکرد بازاریابی در وب
- بازاریابی اجازهای در فضای وب
- مطالعه موردی
- نحوه ارزیابی برنامه بازاریابی
- سوالات متداول
درباره نویسنده
ست گادین (Seth Godin)، چهرهی سرشناس در زمینه بازاریابی است. او در سال ۱۹۶۰ متولد شده است و در دو رشته علوم کامپیوتر و فلسفه در دانشگاه تافتس (Tufts) تحصیل کرده است.
ست گادین، مدرک MBA را از دانشگاه استنفورد (Stanford)، دریافت نموده است و موسس شرکت یویودین (Yoyodyne)، فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی است.
او مدتی معاون بازاریابی شرکت یاهو بود، و شرکت یویودین را در سال ۱۹۹۸ به شرکت یاهو فروخت.
وبسایت گادین (Sethgodin)، محبوبترین سایت در زمینه بازاریابی در سطح دنیا است، و همچنین او عضوی از تالار مشاهیر بازاریابی میباشد.
کتاب بازاریابی اجازهای مناسب چه کسانی است
- افرادی که در زمینه بازاریای فعالیت میکنند.
- بازاریابهای که علاقمند به رویکردهای جدید هستند.
- کارآفرینانی که دارای یک کسب و کار کوچک هستند.
- افرادی که تصمیم به راهاندازی یک استارتآپ دارند.
دیدگاهتان را بنویسید