کتاب صوتی فروش شفاف
کتاب فروش شفاف (The Transparency Sale)، به بررسی نحوهی تغییر در روش فروش در دنیای امروز و آینده میپردازد. نویسنده، به این نکته اشاره میکند که در حال حاضر، خریداران برای خرید هر چیزی به نظرات و بازخوردهایی که از سوی افراد ناشناخته به اشتراک گذاشته میشود، نیاز دارند و اغلب به تجربیاتی که به صورت ناشناس ارائه شدهاند، بیشتر اعتماد میکنند تا ادعاهایی که توسط ارائهدهندگان محصولات یا خدمات شان صورت گرفته است.
این خریداران انتظار دارند که تصویر کاملی از محصول یا خدماتی که قصد خرید آنها را دارند، ببینند و تمام مزایا و معایب آن را قبل از خرید بدانند. همچنین، با بزرگ شدن مقدار خرید، تقاضای بیشتری برای شفافیت وجود دارد.
در کتاب فروش شفاف نویسنده به چالش کشیدن روشهای متداول فروش پرداخته و بر این ایده تأکید میکند که تنها راهکار موفقیت در فروش، عرضه کردن نقاط ضعف و مشکلات محصول یا خدماتی است که شما ارائه میدهید.
این ایده ممکن است در ابتدا عجیب و غریب به نظر برسد، اما به دنبال آن، تعداد فروشها به شدت افزایش مییابد، زمان نهایی شدن قرارداد کوتاهتر میشود، شانس برنده شدن شما در رقابت با سایر فروشندگان افزایش مییابد و همچنین این روش به افزایش رضایتمندی خریداران و بهبود تجربهی آنها نیز منجر میشود.
این اثر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات آیدیا پرس (Ideapress Publishing)، عرضه شدهاست و با استقبال بسیاری از طرف علاقمندان به حوزه فروش روربرو شدهاست.
موضوع کتاب فروش شفاف
کتاب فروش شفاف به بررسی تغییر در روش فروش در دنیای امروز و آینده میپردازد. در این کتاب، نویسنده به چالش کشیدن روشهای متداول فروش پرداخته و بر این ایده تأکید میکند که تنها راهکار موفقیت در فروش، عرضه کردن نقاط ضعف و مشکلات محصول یا خدماتی است که شما ارائه میدهید.
این ایده در ابتدا عجیب و غریب به نظر میرسد، اما به دنبال آن، تعداد فروشها به شدت افزایش مییابد، زمان نهایی شدن قرارداد کوتاهتر میشود، شانس برنده شدن شما در رقابت با سایر فروشندگان افزایش مییابد و همچنین این روش به افزایش رضایتمندی خریداران و بهبود تجربهی آنها نیز منجر میشود.
کتاب فروش شفاف به این موضوع پرداخته است که چگونه داشتن صداقت میتواند به ایجاد رابطهای پر از اعتماد و افزایش میزان فروش کمک کند.
درباره نویسنده کتاب فروش شفاف
تاد کپونی (Todd Caponi)، مربی فروش، متخصص روششناسی فروش و تئوریهای تصمیمگیری است. او دارای ۲۰ سال سابقه در صنعت فروش و بازاریابی است و تا کنون موفق به کسب جوایز مختلفی شده است.
وی در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت میکند و به صورت متمرکز به بررسی روشهای افزایش میزان فروش در کسب و کارهای حوزه فناوری مشغول است.
او همچنین موسس و مدیر شرکت سیلز ملون (Sales Melon)، است، که یک شرکت مشاوره در حوزه فروش میباشد و به سازمانها کمک میکند تا با بهرهگیری از علوم رفتاری و تصمیمگیری، فروش خود را بهبود بخشند.
مباحث کتاب فروش شفاف
کتاب فروش شفاف به شناخت ذهنیت مشتری و فرایند تصمیمگیری خریداران و نحوه بهرهبرداری از آنها توسط فروشندگان توجه دارد که به میزان قابل توجهی به موفقیت در فروش کمک میکند.
تاد کاپونی در این کتاب تحقیقات علمی را به همراه مثالهای ساده ارائه کرده است تا به زبان ساده و قابل درک به خوانندگان آموزش دهد که:
- با مشتریان با صداقت و همدلی برخورد کنید.
- به سه سوال “چرا تغییر”، “چرا شما” و “چرا حالا” پاسخ دهید.
- در حین صحبت با خریدار، یک داستان جذاب و احساسی بیان کنید.
- نظر مشتریان قدیمی را جویا شوید تا آنها را به مرجع اطلاعات تبدیل کنید.
- شفافیت ارزشمند است و حتی پس از فروش نیز موثر است.
فصلهای کتاب فروش شفاف
- پیشگفتار
- مقدمه
تعریف شفافیت
- مغز و تصمیمگیری
- همدلی با خریدار
- اجرای آن حالا مهم است
- چرا تغییر، چرا شما، چرا حالا
چرا تغییر
- جستجوی ایمیل
- موقعیت یابی
- برنامههای تصمیمگیری
چرا شما
- ارائه
- مراجع قدرتبخش
چرا حالا
- مذاکرات شفاف
- شرایط و ضوابط
چرا توقف و خرید بیشتر
- تعامل پس از خرید
- موفقیت مشتری
- جایزه
کتاب فروش شفاف مناسب چه کسانی است
- افراد تازه وارد به حوزه فروش که به دنبال یادگیری مهارتهای فروش هستند.
- فروشندگانی که علاقهمند به استفاده از رویکردهای جدید در فروش هستند.
- فروشندگان فعال در حوزه B2B که به دنبال روشهای بهتر برای ارتباط با مشتریان هستند.
- مدیران فروش کسب و کارهای فناوری محور که به دنبال دانش جدید هستند.
دیدگاهتان را بنویسید