کتاب صوتی فروش عصبی
کتاب فروش عصبی (NeuroSelling)، بر اساس اصول علمی روانشناسی و مباحث ثابت شده شیمی مغز به بیان راهبردهای موثر در فروش و روشهای تاثیرگذار بر خریداران میپردازد.
نویسنده کتاب، جف بلومفیلد با عنوان نمودن داستنهای فروش به یادماندنی و جذاب، درک مباحث پیچیده علمی را برای مخاطب آسان نموده و عنوان میکند که چگونه میتوان بر اساس علم تصمیمگیری، میزان فروش را ارتقاء بخشید.
این کتاب در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ توسط انتشارات آکسون (Axon Publishing)، ارائه گرید و جزء کتابهای پرفروش در زمینه فروش محسوب میشود.
موضوع کتاب فروش عصبی
کتاب فروش عصبی عنوان میکند که بهترین راه برقراری ارتباط با خریداران احتمالی، داستانگویی است، آن هم به شیوهای که مغز مایل است تا اطلاعات را دریافت کند.
سپس نویسنده به بیان داستانی در مورد پسر خود میپردازد که دارای حساسیت شدید به بادام زمینی است، تا حدی که میتواند باعث مرگ او شود.
و اینکه آنها این موضوع را به مسئولین مدرسه گوشزد کردند و به آنها هشدار دادند، که اگر دیگر دانشآموزان با خود به مدرسه بادام زمینی بیاورند، چه خطری جان فرزند آنها را تهدید میکند.
اما هیئت امناء مدرسه، قضیه را جدی تلقی نکردند و تنها پاسخی که دادند این بود که بله متوجه هستیم!
تا اینکه آنها با بیان داستانگونه خطر بادام زمینی برای فرزند خود، هیت امناء را تحت تاثیر قرار دادند و مجاب کردند که نسبت به رفتار دانش آموزان دیگر توجه بیشتری داشته باشند.
جف بلومفیلد، داستان هیئت امناء مدرسه را مشابه با فروشندگانی میداند که نسبت به مشتریان بیتوجه هستند.
در حالیکه آنها باید به گونهای رفتار کنند که مشتریان ارزشمند بودن محصول را بپذیرند و اهمیت خرید فوری آنرا درک کنند.
مباحث کتاب فروش عصبی
جف بلومفیلد معتقد است که در فروش سنتی، فروشنده تنها درباره مشکل مشتری صحبت میکنند و سعی در قانع کردن او دارند.
در حالیکه در فروش عصبی، فروشنده با مشتری شریک میشود و موضوع را از دید او مشاهده میکند و این راه برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد پایدار است که منجر به فروش موفق میشود.
سپس او در این اثر به طرح مباحث زیر میپردازد :
- تعریف داستان «چرا»، بهترین راه برقراری ارتباط با خریداران احتمالی است.
- فروش عصبی، تکیه بر شیمی مغز و علم روانشناسی دارد.
- فروش عصبی، نوعی فروش داستان محور است که باعث جذب مخاطب میشود.
- پنج نوع داستان فروش عبارتند از : شخصی/ مشتری/ مشکل/ محصول/ تائید.
- فروشندگان عصبی مخاطب را متقاعد میکنند، نه تلاش برای فروش.
فصلهای کتاب فروش عصبی
- چرا میخرند و چهزمان نمیخرند
- فروش و فروشعصبی
- فروشندگان غار به غار
- علوم اعصاب در ایجاد اعتماد
- فیزیولژی در برابر مقاومت تغییر
- روانشناسی تعصب
- عصبشناسی روایت
- با چه کسی شروع کنید
- چگونه پایان دهید
- پرسش سوالات عصبیمحور
- رفع موانع تغییر
- بستن در برابر تعهد
- جمعبندی
درباره نویسنده
جف بلومفیلد (Jeff Bloomfield)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت برین تراست (BrainTrust)، است که در حوزه آموزش تخصصی فروش و بازاریابی فعالیت میکند.
همچنین او دارای چندین عنوان کتاب است، که با تکیه بر علوم روانشناسی، زیستشناسی و فیزیولوژی به بیان نکات کاربردی برای افزایش میزان فروش پرداخته است.
کتاب فروش عصبی مناسب چه کسانی است
- افرادی که علاقمند به مباحث فروشعصبی هستند.
- فروشندگانی که علاقمند به یادگیری مباحث فروشعصبی هستند.
- مدیران فروشی که به دنبال افزایش میزان فروش هستند.
- افرادی که به دنبال یادگیری مباحث متقاعد سازی هستند.
دیدگاهتان را بنویسید