کتاب صوتی پرسش
کتاب پرسش (Ask)، دربارهی یک سیستم است که با به ارمغان آوردن هنر و علم کشف دقیقاً چه چیزی را مشتریان میخواهند و ارائهی آن از طریق یک فرایند فروش بسیار موثر، تجارت آنلاین را انقلابی میکند.
این کتاب توصیه شده بسیاری از بازاریابان و مدیران ارشد هستند که از فرمول پرسش برای ایجاد تجارتهای چند میلیون دلاری در صنایع مختلف و تولید بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش استفاده کردهاند.
فرمول پرسش بر این پایه است که حدس زدن دربارهی نیازهای مشتریان و مشخص کردن آنها، استراتژی موثری نیست. بلکه، باید سوالات مناسبی از آنها بپرسید که ممکن است با چیزی که فکر میکنید متفاوت باشند.
کتاب پرسش به شیوهای آموزشی نشان میدهد که چگونه نویسنده سیستم خود را برای ایجاد یک فنل فروش سفارشی یا سیستم فروش شخصیسازی شده و بر اساس نتایج نظرسنجی ارائه داده و این کتاب به خوانندگانش نشان میدهد که چگونه میتوانند همین سیستم را در کسب و کار خود، به هر بازاری که میخواهند، پیاده کنند.
این کتاب که نخستین اثر رایان لوسک است، در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات دانهام بوکس (Dunham Books)، عرضه شدهاست و با توجه به استقبال بینظیری مخاطبان، جزء آثار پرفروش محسوب میشود.
موضوع کتاب پرسش
کتاب پرسش به بررسی بزرگترین چالش کسب و کارهای آنلاین، یعنی چرا بازدیدکنندگان سایتها به سرعت آنها را ترک کرده و به سایتهای رقیب مراجعه میکنند، میپردازد.
نویسنده در این کتاب راه حل این چالش را به صورت فرمول پرسشی ارائه کرده و آن را به خواننده ارائه میدهد. با استفاده از بخش نظرسنجی که برای مشتریان فراهم شده است، میتوان به چالش بزرگ کسب و کارهای آنلاین پاسخ داد و رقبای خود را شکست داد.
با این حال، یکی از چالشهای دیگر این است که بسیاری از مشتریان خود حتی نمیدانند دقیقاً چه میخواهند. اگر به آنها به صورت مستقیم بپرسید، گاهی به یک چرخه بینهایت از پیشنهادات دچار میشوید که در نهایت به هیچ نتیجهای نمیانجامد.
در این کتاب، راهکارهایی برای مشخص کردن خواسته مشتریان و پاسخ به آنها، حتی در شرایطی که آنها نتوانند خواسته خود را به صورت واضح بیان کنند، معرفی شده است.
درباره نویسنده کتاب پرسش
رایان لوسک (Ryan Levesque)، یک کارآفرین و نویسنده آمریکایی است و در حال حاضر مدیرعامل شرکت The ASK Method® است. این شرکت به عنوان سریعترین شرکت در حال رشد در تگزاس شناخته شده و در سال ۲۰۱۷ در فهرست پانصد شرکت برتر قرار گرفت.
او مدیرعامل و همموسس شرکت bucket.io ™ است که نرمافزاری برای ساخت کوئیزهای تعاملی، ارزیابیها و نظرسنجیها است که به کارآفرینان کمک میکند تا مخاطبان خود را به دستهبندیهای مختلف تقسیم کنند و تجربه خرید سفارشی آنلاین ایجاد کنند.
رایان لوسک، نویسنده چندین کتاب است، که کتاب پرسش توسط مجله کارآفرین به عنوان کتاب پرفروش سال معرفی شده و مجله Inc نیز آنرا به عنوان کتاب بازاریابی سال معرفی کرده است.
مباحث کتاب پرسش
کتاب پرسش نوشته رایان لوسک درباره روشهای افزایش نرخ تبدیل در فضای آنلاین است. او بر این باور است که بهتر است به مشتریان آن چیزی که میخواهند بدهیم تا نرخ تبدیل بیشتر شود. در کتاب، مباحثی از جمله:
- شناخت مشتریان احتمالی که اولین مرحله فرمول پرسش است.
- استفاده از نظرسنجی سطلی به جای نظرسنجیهای معمول.
- اعتمادسازی تدریجی با استفاده از نظرسنجی سطلی.
- استفاده از صفحه فرود برای متقاعد کردن مشتری به پاسخ دادن به نظرسنجی
فصلهای کتاب پرسش
- پیشگفتار
- مقدمه
داستان
- چهکسی، چهچیزی، چرا
- سوال قوی، پاسخ قوی
- کشف کردن
- بحران
- تلاش برای رویا
- پیچ غیرمنتظره
- نامه
- ایستاده روی شانه غول
- جهش کردن
- سرانجام به هم میپیوندند
روش شناسی
- نحوه خواندن فرمول پرسش
- فرایند، آمادهسازی، بخش بندی، ترغیب
- بررسی عمیق
- چشم اندازه ورود به صفحه
- بررسی سطل خرد
- فروش پس از نظرسنجی
- افزایش سود
- ایمیل و بازخورد
- تمرین تنیس
- بازار یونیز آب
- دلیل نوشتن کتاب
- گام بعدی
کتاب پرسش مناسب چه کسانی است
- افرادی که دارای کسب و کار کوچک یا مشاغل شخصی هستند.
- بازاریابانی که میخواهند نیازهای واقعی مشتریان را درک کنند.
- افرادی که میخواهند با استفاده از روشهای تحلیل داده، کسب و کار آنلاین خود را رشد دهند.
- مدیران تبلیغات که میخواهند راههای جدیدی برای جذب مشتریان پیدا کنند.
دیدگاهتان را بنویسید