کتاب صوتی بازاریابی محتوایی
کتاب بازاریابی محتوایی (Epic Content Marketing)، از جمله آثار شناخته شده در زمینه بازاریابی دیجیتال است، و به این موضوع میپردازد که چگونه میتوان به وسیله تولید محتوا و ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان، مشتریان وفادار ایجاد نمود.
نویسنده کتاب، جو پولیتزی، از افراد پیشرو در زمینه بازایابی محتوای است. زمانیکه او اصطلاح بازاریابی محتوا را مطرح نمود، هنوز چنین واژهی در جهان رایج نشده بود.
کتاب بازاریابی محتوایی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات مکگرا هیل (McGraw Hill)، منتشر شده است، و جزء یکی از پنج کتاب پیشنهادی مجله فورچون در زمینه کسب و کار است.
موضوع کتاب بازاریابی محتوایی
کتاب بازاریابی محتوایی به تشریح اصول هدایت کنندهای میپردازد که برای تهیه یک برنامه ریزی موفق در بازاریابی ضروری است.
نویسنده، در این اثر تاکید میکند که بازاریابان سنتی، باید برای رسانههای جدید محتوای خود را بازآفرینی کنند.
چرا که بازاریابی سنتی، برنامههای یکطرفه از یک رسانه برای تعداد زیادی از افراد بودند، که همین موضوع باعث کاهش اعتبار آن میشد.
به عنوان مثال، تبلیغات مرسوم در رسانهای مانند تلویزیون که مدتها مورد استفاده بود، یک روش بازاریابی تک موضوعی، یکطرفه و مزاحم برای مخاطب محسوب میشود که در کمکم در حال منسوخ شدن است.
در حالیکه، بازاریابی محتوایی از جنس سرگرم کننده است و هیچ اختلالی در برنامهها ایجاد نمیکند، چرا که خود از جنس محتوا است!
مخطبان دیگر به پیامهای تبلیغاتی کسب و کارها اهمیت نمیدهند، بلکه برای آنها خود کسب و کار دارای اهمیت است
به طور کلی، بازاریابی محتوایی را میتوان یک فرایند بازاریابی دانست که برای تهیه و توزیع محتوای ارزشمند و متقاعد کننده میباشد و هدف آن جذب، حفظ و مشارکت دادن مخاطب است.
مباحث کتاب بازاریابی محتوایی
جو پولیتزی که به عنوان استاد مسلم بازاریای محتوا شناخته میشود، در این اثر به ارائه راهکارهای برای موفقیت در فرایند بازاریابی میپردازد.
بهطوریکه مباحث زیر در کتاب بازاریابی محتوایی مورد بررسی قرار گرفته است:
- تولید محتوا با زمینه آموزشی و سرگرمکننده باعث جذب مخاطب میشود.
- تولید محتوا باید بر اساس علائق مشتریان باشد، نه محصولات فروشنده.
- منظور از محتوا، متن وبلاگ، کتاب الکترونیک، تصویر اینفوگرافیک و پادکست است.
- برای بازاریابی باید بر اساس استراتژی محتوا پیش رفت.
- محبوبترین رسانههای اجتماعی برای بازاریابی عبارتند از : توئیتر، یوتیوب، لینکدین و اینستاگرام
فصلهای کتاب بازاریابی محتوایی
- پیشگفتار
- تقدیر و تشکر
- مقدمه
بازاریابی محتوایی
- بازاریابی محتوایی چیست
- تاریخچه بازاریابی محتوایی
- چرا بازاریابی محتوایی
- مدل کسب و کار برای بازاریابی محتوا
- مطالعه موردی برای بازاریابی محتوا
- آینده رسانهها
بازار دنج و استراتژی محتوا
- بیشتر یا کمتر صحیح
- بازاریابی محتوایی حماسی چیست
- هدف از اشتراک
- پرسونا مخاطبان
- تعریف چرخه تعامل
- تعریف بازار دنج
- ماموریت بازاریابی محتوا
مدیریت فرایند تولید محتوا
- ایجاد تقویم محتوا
- مدیریت فرایند
- انواع محتوا
- یافتن دارایهای محتوایی
- ایجاد محتوا از کارمندان
- بسترهای محتوا
- برنامه کانال محتوا
بازاریابی داستان شما
- رسانههای اجتماعی
- روشهای اتقای محتوای جایگزین
- استفاده از مدل تاثیرگذار اجتماعی
کارکرد محتوا
- سنجش بازاریابی محتوا شما
- تکامل داستان حماسی شما
درباره نویسنده
جو پولیتزی (Joe Pulizzi)، بنیانگذار انستیتو بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute)، است که به عنوان مجموعهای پیشرو در حوزه بازاریابی محتوا در سطح جهان شناخته میشود.
از دیگر فعالیتهای اثرگذار او، میتوان به برگزاری کنفرانس سالانه Content Marketing World که یکی از بزرگترین رویدادها در این زمینه است، اشاره نمود.
پولیتزی، در سال ۲۰۱۴ از سوی شورای محتوا جایزه یک عمر دستاورد را دریافت نمود.
همچنین او بنیانگذار موسسه خیریه اثر نارنجی (The Orange Effect)، است که خدمات درمانی را در بیش از سی و پنج ایالت امریکا به کودکان ارائه میدهد.
کتاب بازاریابی محتوایی مناسب چه کسانی است
- افرادی که به عنوان مدیران بازاریابی فعال هستند.
- کارآفرینانی که به دنبال رسانههای جدید در کسب و کار هستند.
- بازاریابهای که به دنبال یادگیری اصول بازاریابی محتوا هستند.
- مدیرانی که به دنبال استخدام تولید کننده محتوا هستند.
دیدگاهتان را بنویسید